Senin, 17 Januari 2011

Cinta itu pergi diam seribu bahasa




Ketika musibah itu tiba . . .
alam sadarku berkata.. dan bertanya.

Apakah ini nyata . . . terasakah….???
Tiba-tiba jiwaku berontak . . . amarah . . .
Inikah jawaban atas Tindakan yang kuperoleh . .
yang setiap saat aku panjatkan?
tidak adakah jawaban yang baik
atas upayaku selama ini?.

apa maksudnya semua Ini?
setiap pertanyaan yang kutulis dinding Fb_mu
selalu aku pikir_kan
kenapa musibah Ini datang padaku. . .??
apa yang telah aku perbuat . . .
dan dosa apakah yang telah aku lakukan?????

Orang-orang yang aku cintai menghilang
walaupun belum menjadi pasangan
tapi aku sangat menyayangi diri_nya
walaupun menjadi pasagan

Aku Merasa sebatangkara . . .
Ya ALLAH????Apakah salahku . . .

Kenapa aku yang harus merasakannya?
atau mungkin memang
kebahagian belum datang . . .
Untuk diri_ku . . .


Kenapa ketika aku bicara . . .
tiada yang mendengar . . .
semua membisu . . . semua diam seribu bahasa
Cinta itu pergi atau emang tak mau menyingahi diri_ku


Dan ketika kuraba semua diri_ku . . . penuh dengan darah
dibawah, di atas, depan, belakang dan di bayangan . . .

aku terkujur kaku . . tak bergerak . . .sedikitpun
aku hanya mampu berkata dalam Hati . . .
Hanya mampu mengucapkan . . .

astagfirullah . . . .
Hari itu dunia mendadak gelap . . . gelap . . . dan gelap
Akhirnya aku pun gelap . . . dan tak ingat apa-apa

Satu Harapan yang aku Ku harap_kan
tak lebih tak kurang
Adakah yang mengangap diri_ku ada Di samping_nya



Tidak ada komentar:

Posting Komentar